Havtorn Smoothie

image_pdfLav PDFimage_printUdskriv

Hoste, snue og influenzatiden står snart for døren, men med det rette kit, behøver ikke være noget der hopper på os💪🏻

Omvendt, hvis snuen sidder direkte i skallen, så prøv denne smoothie, som er så smækfyldt med C vitaminer😍😍

Den er lavet på bla havtorn, hvor bare et lille havtornebær indeholder ligeså meget C vitamin som i en hel appelsin!!🍊Når du har læst opskriften, så kan man også fornemme hvor meget C-vitamin smoothien indeholder.

Kan man få for meget C vitamin ?? Nej det kan man ikke😁 Det kroppen ikke skal bruge bliver helt naturligt udskilt fra kroppen.

Havtornesmoothien er faktisk lavet som en morgenmadsbooster eller til den hurtige sult om eftermiddagen.

Den indeholder nemlig havregryn og mandler som topping. Her en glutenfri udgave😍

 

Til et stort glas skal du bruge:

50 g mango (evt fra frost )

30 g havtorn ( fra frost )

3 dl mandeldrik

1 tsk fiberHUSK

Saft af 2 appelsiner

1 spsk gojipulver ( kan undværes )

Havregryn og mandler som topping

 

  • Blend alle ingredienser undtagen havregryn og mandler.
  • Hæld smoothien gennem en si.
  • Top smoothien med glutenfri havregryn og mandler.
  • Server straks