Jordbærbowl

image_pdfLav PDFimage_printUdskriv

Efter en dag i påskens tegn,  hvor man er fyldt godt op med lækkert mad, er det skønt at komme hjem og indtage noget let aftensmad 🙂

Jeg har før lagt en smoothiebowl op og der kommer helt sikkert flere på sitet hen af vejen, præcis fordi de er så lækre og nemme at lave 🙂

En ny variant er denne jordbærbowl, som man efter vores mening kan spise til alle dagens måltider. Den er vild frisk og alle 3 piger elsker den her variation 😀

Jeg tilsætter altid de dejlige chiafrø, idet de er så rige på fibre og fordi de har så mange andre fantastiske egenskaber, som vores kroppe har godt af.

 

Til denne bowl har jeg brugt:

150 g frosne jordbær

1 kiwi

1 banan

1 spsk chiafrø

1 tsk vaniljesukker

Ca 1-1½ dl vand

 


 

Alle ingredienser puttes i smoothieblenderen/foodprocessoren og blendes til en jævn grød.

(Alt efter hvor tyk grød du vil have, skal du tilsætte mere eller mindre vand, så hæld lidt i af gangen)

 

Pynt bowlen af som du ønsker. Man kan slippe fantasien fuldstændig fri, alt efter hvor mættende man ønsker den. Min granola er også fabelagtig heri (opskriften ligger under morgenmad).

 

I denne bowl har jeg brugt vindruer, blåbær, banan og kokoschips 🙂

 

Easy easy, så sæt igang 😀